Проєкт TEMPUS APID “Підготовка педагогів та освітніх менеджерів до роботи з гетерогенними групами і організаціями”

Результати проєкту та документація

Тривалість проєкту: 1 грудня 2013 – 30 листопада 2016.

В рамках виконання даного проєкту партнерами Хмельницького національного університету є: Університет Бремену, м. Бремен (Німеччина), Віденський університет, м. Відень (Австрія), Хельсинський університет, м. Хельсинкі (Фінляндія), Римський університет, м. Рим (Італія), Новгородський державний університет імені Ярослава Мудрого, м. Великий Новгород (Росія), Санкт-петербурзька академія постдипломної педагогічної освіти, м. Санкт-Петербург (Росія), Рязанський державний університет ім. С.О. Єсеніна, м. Рязань (Росія), Костромський державний університет ім. М.О. Некрасова, м. Кострома (Росія), Школа № 122 центрального району Санкт-Петербургу (Росія), Тюменський державний університет (Росія), Кубанський державний університет, м. Краснодар (Росія), Вологодський державний педагогічний університет, м. Вологда (Росія), Вітебський державний університет ім. П.М. Машерова, м. Вітебськ (Білорусь), Мозирський державний педагогічний університет ім. І.П. Шамякіна, м. Мозирь (Білорусь), Академія післядипломної освіти (Білорусь), Національний педагогічний університет ім. М.П. Драгоманова, м. Київ (Україна), Бердянський державний педагогічний університет, м. Бердянськ (Україна), Дитячий соціально-реабілітаційний Центр «Сонячне світло», с. Требухів (Україна).

Мета та завдання проєкту:

  • Створити в межах міжнародного консорціуму багаторівневу систему підготовки й підвищення кваліфікації педагогів та освітніх менеджерів для роботи з гетерогенними групами й організаціями;
  • Розвивати міжнародну мережу університетів-партнерів, що забезпечує високу якість освіти за рахунок відкритого доступу студентів до кращих навчальних модулів і ресурсів, що є в мережі;
  • Розробити модульні тематичні кластери з проблем гетерогенності для бакалаврату педагогічного профілю;
  • Розробити спеціалізацію «Освітній менеджмент в гетерогенних організаціях» для магістрату;
  • Спроєктувати модульну програму підвищення кваліфікації педагогів і освітніх менеджерів, які працюють з гетерогенними групами й організаціями;
  • Створити міжнародні тандеми наукових керівників аспірантів, які займаються дослідженням педагогіки й менеджменту гетерогенного середовища;
  • Формувати регіональну спільноту соціальних партнерів для інтеграції в соціум проблемних груп населення;
  • Створити інклюзивне освітнє середовище в університетах-партнерах.

Напрями діяльності за проєктом:

  • Створення, відкриття та забезпечення функціонування Компетентнісних центрів інклюзивної освіти;
  • Проведення соціологічного дослідження гетерогенних груп учнів і студентів для виявлення їх особливих потреб;
  • Розроблення та апробація в умовах університетів різних регіонів України навчальних модулів за визначеною тематикою (на рівнях «бакалавр», «магістр» і в рамках програм підвищення кваліфікації педагогів та освітніх менеджерів);
  • Керівництво науковими дослідженнями аспірантів із заявленої проблематики;
  • Стажування викладачів – розробників навчальних модулів у європейських університетах-партнерах проєкту;
  • Участь у наукових конференціях, семінарах університетів-партнерів проєкту;
  • Організація і проведення мовних курсів для учасників проєкту;
  • Розробка стратегічного плану розвитку інклюзивної освіти в регіонах;
  • Публікація наукових статей з проблематики проєкту у провідних наукових журналах;
  • Популяризація результатів роботи проєктних команд в системі освіти на різних рівнях (міста, району, області, МОН України).

Очікувані результати:

  1. Створення науково-дослідницьких підрозділів із проблематики викладання в умовах гетерогенного освітнього середовища.
  2. Виявлення особливих освітніх потреб учнів та студентів – представників гетерогенних груп.
  • Розробка каталогу компетентностей педагогів та освітніх менеджерів для роботи з гетерогенними групами та організаціями.
  1. Розробка модульних тематичних кластерів за напрямом педагогічної освіти в умовах гетерогенного середовища для бакалаврату, магістратури, аспірантури, програм підвищення кваліфікації педагогів та освітніх менеджерів; інтеграція цих модулів у систему підготовки в університетах-партнерах.
  2. Видання книги модулів для бакалаврату та магістратури.
  3. Участь у міжнародних конференціях, які будуть проводити університети-партнери.
  • Розроблення стратегічного плану розвитку інклюзивної освіти в різних регіонах.

Координатором проєкту є Фондовий Університет Хільдесхайм, Німеччина. Ольга Грауман, професор Фондового Університету Хільдесхайм.

Координатор проєкту від університету:
Йохна Микола Антонович, проректор з міжнародних зв’язків, завідувач кафедри менеджменту.